Tomatoworld verwelkomt nieuwe Aziatische partner Cau Futong

Op 24 oktober is een partnerschap overeenkomst getekend door educatie en informatiecentrum voor de glastuinbouw, Tomatoworld en Cau Futong uit Beijing.

Naast drie Europese bedrijven (Novarbo Oy, Huhtamaki en Surplus Systems GmbH) gaat Tomatoworld nu ook de samenwerking aan met een Aziatische partner. Vanaf januari 2020 zal de Nederlandse vestiging van Cau Futong gold member worden van Tomatoworld.

De vraag naar veilig geproduceerde groenten voor de wereldwijde groenteteelt in de glastuinbouw en kennis over duurzame productie neemt steeds meer toe. In een van de grootste landen ter wereld, China, is het waarborgen van de voedselveiligheid een nog grotere uitdaging. CAU Futong heeft als missie een tastbare bijdrage te leveren aan deze groeiende vraag naar veilig geproduceerde groenten in Noord-China.

Aangezien het klimaat in Noord-China meestal droog is, is het slim gebruik en hergebruik van water, maar ook van meststoffen van vitaal belang. Futong, onderdeel van de China Agricultural University (CAU), werkt als hightechbedrijf al jaren succesvol samen met de Nederlandse klimaat automatiseerder Hoogendoorn Growth Management en logistiek innovator Codema Systems Group voor het realiseren van projecten in China.

De overeenkomst voor toekomstige nauwe samenwerking werd op donderdag 24 oktober tijdens een ceremonie ondertekend door Miranda van den Ende (Managing Director van Tomatoworld), bestuurslid Jos van Mil (Greenco) en Zhang Tianzhu (Chairman van Cau Futong).